HTML

negyvenkettő

A tudatosság olyan dolog amiért naponta tenni érdemes. Érted, értem. Érted? Értem!

Friss topikok

  • Rabótnyica: Ha gondolatainkat kérdeznénk,így felelnének: Ez a szánalmas muki azt képzeli,hogy ő gondol minket,... (2007.10.26. 06:47) Vágyom, akarom, a falat kaparom
  • Moncsics: \"A közvéleményt meg lehet mérgezni, de csak olyan méreggel, amelyik ízlik neki.\" -Fjodor Mihajlo... (2007.10.23. 19:45) Más-szem-szög-ből (2006)
  • Moncsics: "... Nevetsz, sírsz, de élvezetes, Mert közben végre ember lehetsz." :) (2007.10.23. 19:24) Szado-mazo No.1 (2006)
  • Moncsics: Én ehhez csak annyit mondok, hogy az embereknek joguk van élni. Azt hiszem ez a legfőbb jogunk, ez... (2007.10.23. 19:18) Szabadok vagyunk!? (2006)

Linkblog

Archívum

"Divatolunk"? (2006)

2007.10.23. 17:33 kpmc

Egy közös ismerõsünk nem olyan régen, igen megfontolt és önigazolónak szánt megjegyzést tett ránk: -"Divatoltok". Divat az egészség! Róla tudni kell, hogy egykorú velünk és a héten legalább egyszer, egy amõba szintjére issza magát. Mint általában sok „jóállampolgár”. De ugye ez, nem divat. Ez a mostani elfogadott állapot. Mert mikor is élje ki magát az ember, ha nem fiatalon? Másképpen: mikor is tegye tönkre magát az ember, ha nem fiatalon? A tápanyagszegény, méreganyagtelített kajákat és a cigit sem vetik meg általában az emberek. A drog témát most nem szeretném feszegetni. Mi meg ugye, akik tudatosan, megfontoltan, utánajárva figyelünk arra, hogy mit is eszünk, nem iszunk alkoholt, nem cigizünk, semmilyen egyéb droggal nem élünk, mozgunk, edzünk: divatolunk. Bizonyára a vadon élõ állatok is divatolnak, hiszen õk is a természetes életmód hívei. Van egyáltalán másmilyen életmód? Bizonyára van. De szerintem arra jobban illik a „halálmód” kifejezés. Azt sem tagadom én is elég sokáig mûveltem, eme életszínvonal csökkentõ, lassú önpusztuláshoz vezetõ „halálmódot”. Aztán mikor már a hétköznapjaim szerves része lett a „de szarul vagyok” állapot, a változtatás számomra kikerülhetetlen lett. Vagy a változtatás jön, vagy én megyek. Így éreztem, ahogyan - meggyõzõdésem szerint - sokan manapság:

CÉLTALANSÁG

Nem volt a testemnek tartó váza,
Nem volt a lelkemnek hajtó láza,
Nem volt mi elõttem világítson,
Nem volt utam mi irányítson.

Nem volt helyem csak rom házak köröttem,
Sem társam kinek mondhattam: megjöttem.
Mikor hátranéztem csak a roncsom láttam,
A jövõbe tekintve magam nem találtam.

Idõm viszont volt üresen pergõ percek,
Mára elpazarolt könnyezõ emlékek.
Mit akarhat az élet? Mit akarhat tõlem?
Sorsom céltalan: elég volt belõlem.


Változtattam és jól döntöttem. Egyre jobban igazol az életem. És már tudom, hogy ennél csakis jobb lesz.
Rendben van. El vagyunk hülyítve. Én is még elvagyok nemgyenge szinten, de én már tudatosan törekszem a dolgok átlátására és változtatására. Jobban járok, ha én formálom magam tudatosan, így nagyjából a kezemben tarthatom az életemet. Ha nem ezt teszem, mások úgyis hatnak rám és akkor tudattalanul formálom önmagamat. De merre is? Amerre a szél éppen fúj. Mások általában csak úgy és annyira szeretnének segíteni nekünk, amennyire érdekük ez.
Visszatérve a divatolásra. Azt is elismerem, némelyeknél tényleg divat lett az egészség. De ezt általánosítani mindenkire elég butaság. Mint általában az általánosítások. Az egészség sohasem lehet divat. A hülyeség viszont annál inkább. Mert az szimplán hülyeség amit sok ember az „egészsége érdekében” mûvel. Csak gondoljunk például a „divat diéták”-ra. A tápanyagmegvonás, az éheztetés, fogyi tabletták, a mozgáshiány vagy az agyonhajtás mióta egészség? Aki nem túlsúlyos az még koránt sem biztos, hogy egészséges is. De akárhogyan is a divat számomra – mint a néphülyítõ emberi okosságok – valaki(k)nek a nyereség vágya. Ha nem másé, akkor valószínûleg az iparé. Õket nem érdekli, hogy ez nekem vagy neked jó-e, a lényeg, hogy divatoljak. Vagyis elõbb vagy utóbb „virítsam a lóvét”.
A káoszból nem látszik a káosz. Fogalmazhatnám így is: akiben káosz van az nem látja át a külsõ káoszt. A külsõ káosz megszüntetése nem kis dolog, egy ember nem is lehet elég hozzá. Ezért az egyénnek nem is a külsõ rend rakása kell, hogy az elsődleges legyen, hanem a belsõ rendje megteremtése. Mert ugye mozgó lények vagyunk, a környezetünket, a környezetünk viselkedését nagyrészt nem mi határozzuk meg. Ha kívül próbálunk rendet rakni míg nem vagyunk tisztában magunkkal, állandóan akadályokba, egy másik ember más nézeteibe, ütközhetünk. De viszont ha belül már kezd rend lenni, ezek a találkozások nem ütközések lesznek, hanem tanulási lehetõségek, értékes tapasztalatok. Minél több ember tesz magában rendet, annál nagyobb az esélye annak, hogy egyszer a külsõ rend is beköszönt. És ott nincs helye holmi tudatlanságra épített, másokon élősködő üzletnek. Az egészség megszerzésében és fenntartásában a legfontosabb, a megfelelõ tudásszerzés és tudatosság. A testi egészség önmagában nem lehet elég, mert ha ez nem direkt, hanem véletlenszerû, bármikor csak szép emlék lehet belõle. Az ilyen egészséget szoktam „szerencse egészség”-nek nevezni. Az egészség mindhárom tényezõje egyaránt fontos: a testi, a gondolati és lelki. A teljes egész-ség úgy tûnik csak e három tényezõ egységes, magas színvonalából adódhat, amik kölcsönösen hatnak egymásra.
A másoktól eltérni, a másoktól különbözni, ugyanakkor megint másoknak megfelelni, az elismerését kiváltani, semmiben sem különbözik egymástól. Ez a legjobb esetben is csak egyhelyben topogás. Egy környezeti függõség felcserélése egy másikra. Egy számunkra lejárt divat felcserélése egy újra.
Szóval én a divatolás kifejezést meghagynám a még erõsen agymosottaknak, akik nem tudatosan, körültekintõen formálják önmagukat, hanem engedik, hogy legnagyobbrészt külsõ körülmények formálják õket.

Szólj hozzá!

Címkék: divat egészség test lélek elme kpmc

A bejegyzés trackback címe:

https://42vtv.blog.hu/api/trackback/id/tr22205026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása